2012-03-14

Tänkte komplettera lite här på bloggen om tiden jag lagt ner på projektarbetet.
I början av oktober fotograferade jag norrsken och jag blev inspirerad av det och bilder på internet och ville göra en fotografering insprierad av nebulosor. Resultatet blev en fotografering i skolans studio. Det blev en hel del kämpande med utrustningen då den inte ville funka som jag ville att den skulle fungera. Vi jobbade i  studion mellan klockan 13.30 och 16.30. Efterarbetet blev rätt omfattande och landade på 3 timmar och tre bilder i bildserien.


I slutet av oktober fotograferade jag i 6 timmar i studio. Det är sjukt svårt det där. Att få rätt ljus. Efter mycket övervägande och försök till att rädda bilderna i Photoshop insåg jag att jag ändå aldrig skulle lägga in dessa i min portfolio. Arbetade i alla fall i minst 4 timmar i Photoshop.


Eftersom jag och Marielle kom på i oktober att vi ville starta en webbtidning bestämde jag mig för att detta kunde bli ett bra tillfälle att jobba mer med portfolion. Vi kom överens om att första numret skulle komma ut i december och temat skulle bli jul/nyår. Sagt och gjort, för att vara ute i tid så fotograferade vi 3 modeller (Marielle sminkade och assisterade). Totalt med fotografering och efterbehandling blev tiden ca 8 timmar.


Idag har jag dessutom jobbat med motiveringar och powerpointen till redovisningarna inför 2orna i ca 5 timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0